Ernst & Young

Ernst & Young är ett ledande globalt revisionsföretag som erbjuder tjänster präglade av integritet, kvalitet och professionalism. Våra tjänster omfattar revision och affärsrådgivning samt skatte- och transaktionsrådgivning. Med drygt 1.600 medarbetare på 75 kontor över hela landet kan vi erbjuda hög tillgänglighet och kännedom om lokala marknadsförutsättningar. Med hjälp av vår globala organisation kan vi bilda effektiva globala team med den specialistkompetens som krävs för varje marknad. Våra 100.000 medarbetare är revisorer och rådgivare i 140 länder. Oavsett om vi arbetar på lokal eller global nivå är vår vision densamma – att bidra mest till våra medarbetares och kunders framgång genom att skapa värde och förtroende.

Frågeställning

Hur ska Ernst & Young utveckla marknaden för entreprenörer? Vilka tjänster, produkter och värden ska Ernst & Young förmedla och tillföra entreprenörsmarknaden förutom Entrepreneur of the Year?

Bakgrund

Ernst & Young arbetar kontinuerligt med att stödja och utveckla entreprenörernas förutsättningar. Som ett led i detta arrangerar Ernst & Young årligen Entrepreneur Of The Year för att synliggöra entreprenörer och öka intresset för entreprenörskap. Målet är också att utmärkelsen ska vara en sporre för morgondagens entreprenörer. I dag är Entrepreneur of the Year en av Sveriges – och världens – främsta utmärkelser för entreprenörer. Sedan starten har utmärkelsen fått fotfäste i cirka 35 länder.

Pris

Vinnarlaget (två personer) bjuds in att delta vid riksfinalen av Entrepreneur of the Year (www.eoy.nu) som äger rum den 24 november 2005 i Stockholm. Priset inkluderar hotellövernattning samt middag för två personer.

Internet: www.ey.com/se

Kontaktperson:   Mats Persson
Mail:   mats.t.persson@se.ey.com
Telefon:   036-30 10 31

Deadline är 15 oktober 2005 kl.12.00

Case-winners!

Winners of the Entrepreneurshipday case competitions are presented on the result page.

Huvudsponsorer

Ernst & Young logotyp

 

Öhrlings PricewaterhouseCoopers logotyp

 

Valinor Media AB logotyp