FMJ - Föreningen för Marknadsföring av Jönköping

FMJ skall verka för att kraftfullt förändra bilden av det ”gamla” Jönköping till en modern medelstor stad där kombinationen av ett starkt näringsliv, en aktiv offentlig sektor och en ledande högskola ger stora möjligheter för människor att bo, arbeta och leva i.

Frågeställning

Hur kan Jönköping bli Europas bästa studentstad? Tio konkreta nyskapande målgruppsrelaterade idéer för att förstärka upplevelsen av Jönköping som en levande stad för såväl studenter som övriga människor i Jönköping.

Bakgrund

Jönköping har genomgått en stor förändring de senaste 20 åren. Högskolans tillkomst och starka utveckling, en bra kombination av små och medelstora företag tillsammans med en god arbetsmarknad samt en kraftig utveckling av kvalitativa livsmiljöer ger en bra mix för människor i olika åldrar att arbeta, bo och leva i. Jönköping är också ett logistik och mässcentrum som varje år genererar många besökare i staden. Högaktuellt är också nordens största centrumutvecklingsprojekt, Norra Munksjö-projektet, som frigör stora delar av Munksjöstranden för restauranger, caféer, saluhallar m.m. med syftet att skapa nya arenor för möten mellan människor. Besök gärna vår hemsida för att ta del av undersökningar och fakta om det som redan finns.

Pris

En heldag tillsammans med FMJ i Jönköping med företagsbesök hos potentiella arbetsgivare, lokala upplevelser och avslutande middag. Presentkort hos Akademibokhandeln till ett totalt värde om 3.000kr.

Internet: www.fmj.nu

Kontaktperson:   Emil Danielsson
Mail:   emil.danielsson@jn.cci.se
Telefon:   036-301437, 0704-210400

Deadline är 15 oktober 2005 kl.12.00

Case-winners!

Winners of the Entrepreneurshipday case competitions are presented on the result page.

Huvudsponsorer

Ernst & Young logotyp

 

Öhrlings PricewaterhouseCoopers logotyp

 

Valinor Media AB logotyp